Kaip Išmatuoti Akumuliatoriaus Talpą?

Svarbu reguliariai tikrinti akumuliatorių ir elektros sistemą bent du kartus per metus, o ne tik tada, kai pradeda rodytis silpnumo požymiai, kad sumažintumėte gedimo tikimybę. Visiškai įkrautų automobilių akumuliatorių įtampa turi būti 12,6 V arba didesnė. Kai variklis veikia, šis matavimas turėtų būti 13,7 – 14,7 V, o kai akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs – 11,4 V. Sulfatacija prasideda maždaug nuo 12,4 V ir jei leidžiama sulfatuotis, baterijos veikimo laikas žymiai sutrumpėja. Jei išlaikysite akumuliatoriaus įtampą virš sulfatavimo lygio, galėsite išnaudoti maksimalų jo veikimo laiką.

Akumuliatoriaus talpos matavimas multimetru:

Svarbu išbandyti bateriją, kai ji stovėjo bent valandą, kad gautumėte vadinamąją „poilsio įtampą“. Jei neseniai važinėjote, akumuliatoriaus rodmenys gali būti didesni nei ramybės įtampa. Dar geriau palikti automobilį nakčiai, o ryte patikrinti akumuliatorių, kad gautumėte tikrai tikslią įkrovos būseną. Naudoti multimetrą akumuliatoriaus patikrinimui yra lengva, o jums reikia atlikti tik keletą veiksmų:

  • Raskite akumuliatorių:

Pirmas dalykas, kurį reikia padaryti, yra įsitikinti, kad galite pasiekti akumuliatoriaus gnybtus. Akumuliatoriai dažniausiai yra variklio skyriuje vienoje variklio pusėje. Šiuolaikiniuose automobiliuose akumuliatorius dažnai turi plastikinį dangtelį, kurį galima atsegti arba nuimti atsukus kelis varžtus ar sraigtus. Jei akumuliatorius yra atviras, būkite ypač atsargūs, kad joks metalas neliestų gnybtų ir nesukeltų trumpo jungimo, todėl nedėkite veržliarakčių ar kitų įrankių ant akumuliatoriaus viršaus.

  • Prijunkite multimetrą:

Juodą multimetro zondą prijunkite prie neigiamo (-) juodo gnybto, o raudonu zondu palieskite teigiamą (+), dažniausiai raudoną, gnybtą. Patikrinkite rodmenis: geras akumuliatorius turi rodyti įtampą nuo 12,4 V iki 12,7 V. Didesnis nei 12,5 V rodmuo rodo gerą akumuliatoriaus būklę, o 12,3 V įkrovimas reiškia, kad akumuliatorius yra įkrautas 75%. Akumuliatorius, kurio įtampa yra 12,2 V, iš tikrųjų yra tik 50% įkrauta, o jei yra mažesnė nei 11,8 V įkrova, reiškia, kad jūsų akumuliatorius yra mažai įkrautas ir veikia 25%. 11,4 V įkrova reiškia, kad akumuliatorius yra išsikrovęs.

Akumuliatoriaus talpos matavimas be multimetro:

  • Priekinių žibintų bandymas:

Jei neturite multimetro, kuris parodytų akumuliatoriaus įtampą, galite atlikti elektros sistemos patikrinimą užvesdami automobilį ir įjungdami priekinius žibintus. Jei žibintų lemputės šviečia silpnai, tai reiškia, kad lemputės pasikrauna iš akumuliatoriaus ir kad generatorius krauna mažai arba jo nekrauna. Tai reiškia, kad generatorius gamina tam tikrą srovę, bet negali pagaminti pakankamai tuščiąja eiga, kad akumuliatorius būtų tinkamai pakrautas. Jei žibintų ryškumas yra normalus ir intensyvumas nesikeičia, kai variklis sukasi, jūsų įkrovimo sistema tikriausiai veikia normaliai. Jei susidūrėte su akumuliatoriaus sistemos problemomis, o priekinių žibintų bandymas yra geras, turėtumėte patikrinti, ar akumuliatorius yra pakrautas, ar kažkas transporto priemonėje jo neiškrauna.

  • Baterijos būklės indikatorius:

Tai naujas komponentas, kuris buvo įtrauktas į šiuolaikinius automobilius. Indikatorius yra dangtelis, pritvirtintas prie akumuliatoriaus, o įjungus degimą rodyklė pasislenka į raudoną arba žalią. Kai akumuliatoriaus įtampa žema, ji tampa raudona, o kai ji yra geros būklės – žalia. Kai akumuliatorius išsikrauna ir nenaudojamas, matysite juodą spalvą.

  • Apkrovos testas:

Šiam testui jums reikia automobilio akumuliatoriaus testerio. Išbandykite savo bateriją su pusantro CCA reitingu ir stebėkite, ar baterija laiko 9,6 volto 15 sekundžių. Atlikdami bandymą įsitikinkite, kad akumuliatorius yra visiškai įkrautas.